Ay’ın küçülmesi depremlere yol açıyor..

0

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi NASA tarafından finanse edilen ve Nature Geoscience dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, Ay’ın iç kısmı soğudukça büzülme görülüyor, bu da katı yüzeyin çatlamasına ve fay hatları oluşmasına yol açıyor.

Araştırma, son birkaç milyon yılda yaklaşık 46 metre yüzey kaybettiği belirtiliyor. NASA, twitter hesabından bir video paylaşarak Ay yüzeyindeki fay hatlarını gösterdi. Durumu, üzümün kuruyarak kuru üzüme dönüşmesine benzeten NASA, “Ay, iç kısmı soğudukça küçülüyor, bu da kolayca kırılabilen yüzeyde pürüzleri ve fayları meydana getiriyor. Yetersince baskı oluşunca depremler serbest bırakılıyor.”değerlendirmesini yaptı.

Smithsonian Enstitüsü’ne bağlı Dünya ve Gezegen Çalışmaları Merkezi’nden bilim insanı Thomas Watters ise “Analizlerimiz Ay’ın aşamalı soğuması ve büzülmesi devam ederken, bu fayların hâlâ aktif olduğuna ve Ay depremleri yaratmaya yatkın olduğuna dair ilk kanıtları sunuyor.” dedi. Watters, depremlerin Richter ölçeğine göre yaklaşık 5 şiddetinde olacak kadar güçlü hissedilebileceğini söyledi.

Son Ay görevlerinde astronotlar uydunun yüzeyine depremölçer cihazlar yerleştirmişti.

CEVAP VER